Op visite bij Annelies en Adri

6 januari 2017 - Guardamar del Segura, Spanje

Wat zijn die beroemde badplaatsen toch lelijk!

Vrijdag 6 januari: Via de N332 langs de kust verder gereden richting Guardamar (ten zuiden van Alicante). We komen langs diverse bekende badplaatsen (zoals Benidorm), met veel hoge flatgebouwen langs de zee. Wat een enorme hoeveelheid hoge hotels, maar vooral bij Calpe is het indrukwekkend lelijk! Daar is een enorme mooie hoge rots langs de zee, en het lijkt net of de hotels hun best doen om die rots in hoogte te verslaan Het lukt nog niet, maar het is evengoed een lelijk gezicht!

Hoe luxe kan een camping zijn?

We arriveren om vijf uur op camping Majal in Guardamar. Het is een hele luxe camping met nette verwarmde toiletgebouwen, grote doucheruimtes, een restaurant, winkeltje, zwembad, sauna, sportschool..., alles er op en er aan! Niet alleen stroom en een eigen water aansluiting op de kampeerplek, maar zelfs ook een tv-aansluiting. Maar ja, die TV hadden wij nou net niet mee genomen! Het enige dat ontbreekt is een privé douche en wc, maar verder is alles aanwezig. Het is niet te geloven dat we voor deze camping maar 19 euro (wintertarief) moeten betalen, t.o.v. 20 euro voor de vorige, hele slechte, camping met 'niets'!

Verrassingsbezoek

Het apartement van Annelies (zus van Frank) en Adri (zwager) staat in Guardamar, op loopafstand van het strand. Zij denken dat wij naar Portugal zijn, maar wij willen hun verrassen met ons bezoek. Na het avondeten gaan we (in het donker ) op de fiets naar hun appartement, maar ze zijn niet thuis. Zaterdag 7 januari in de ochtend weer langs, maar dan ook niet thuis! Toen toch maar even gebeld, want het (voor niets) fietsen langs een 80 km weg zonder fiets-strook is geen pretje! Zij waren onderweg naar een voetbalwedstrijd van Heerenveen tegen Wolfsburg (2-1) in Spanje. Annelies was erg verbaasd en reageerde vol ongeloof dat we voor hun poort stonden!
Begin van de avond werden we door hun, met de auto (dus geen enge fietstochtjes meer), opgehaald. Eerst hun mooie appartement bekeken en daarna lopend naar een restaurant waar zij 'kind aan huis zijn'! Daar heerlijk tapas gegeten en na afloop een borrel bij hun thuis. Natuurlijk weer keurig met de auto bij onze camper afgezet. Het was erg gezellig!

Even werken aan ons strakke lijf!

Zondag 8 januari: Dus op naar de fitness en het zwembad die allebij aanwezig zijn op de camping. Er staan veel verschillende fitnesapparaten, dus keuze zat en als afsluiting lekker gezwommen. Het is opnieuw prachtig mooi weer, dus daarna lekker met blote borst (Frank dan), uitrusten in de zon.
In de middag gewandeld vanaf de camping naar het strand en de haven. Er ligt veel plantenafval, maar ook plastic-troep op het strand en langs de rivier de Segura. Het schijnt dat Rio Segura een van de smerigste rivieren van Europa is, maar er wordt aan gewerkt (zeggen ze!). Het natuurpark ernaast ziet er wel mooi uit.

Met Annelies en Adri op stap en genieten van het mooie Weer!

Maandag 9 januari: We starten met een lekkere bak koffie op het zonnige balkon van hun appartement. Op het balkon loopt de temperatuur snel op,  dus eerst maar weer wat overtollige kleding uit. Daarna op pad voor een nieuwe gasfles, die wij tot nu toe niet konden omruilen omdat onze maat schijnbaar niet gangbaar is in Spanje Met de auto van Annelies en Adri op zoek naar een bedrijf (op advies van kennisen), maar helaas niet gevonden.
Na de conclusie dat we voor de gasfles niet gaan slagen, gaan we gezellig naar het strand om dit snel weer te vergeten. Op het terras heerlijk paella gegeten! Ondertussen werd Marja even lekker ondergepoept door een musje, maar dat mocht de pret niet drukken! We sluiten deze heerlijke dag af met een wandeling langs de boulevard van Torrevieja en een borrel op (alweer ) een zonnig terras, waarna we weer keurig werden afgezet bij onze camping. Adri en Annelies, bedankt! Het was weer een gezellige dag ☉