Gelukkig heb ik Frank met gps!

20 januari 2022 - Fragas do Eume, Spanje

Natuurpark Fragas do Eume

Op 18-1 neergestreken op een camperplaats in Natuurpark Fragas do Eume. Een hele groen omgeving, met veel eucalyptus bomen. Je zou denken dat het hier vaak regent, maar wij hebben helder blauwe lucht met alleen maar zon!

19-1 Rondwandeling door de Eume-kloof

Dit is een van de mooiste en meest magische plekken in het natuurpark. Met de auto naar het startpunt ‘Camino da Ventureira’ gereden, verderop in de bergen.

Een erg avontuurlijke wandeling!

Dit in de breedste zin van het woord:

Ten 1e konden we de route eerst niet vinden.

Ten 2e is de route onderweg niet overal goed aangegeven en moeten we de juiste weg steeds zoeken.

Ten 3e hebben we veelvuldig geen bereik met onze gsm. Helpt dus niet met zoeken!

Ten 4e zijn veel paden op onze gsm niet zichtbaar.

Ten 5e we wandelen over veel stijle paden, over rotsblokken, door ruige natuur.

Een flinke kuitenbijter dus

We hebben best flink doorgestapt, waar mogelijk! Onze wandeling duurde 4 1/2 uur, over een afstand van ruim 11 km. Hierin zit natuurlijk de lunchpauze, maar hebben we ook een groot deel van de tijd stil gestaan om de juiste route te vinden.

Bijna verdwaald!

Zonder Frank, en zijn gps, hadden we de auto niet terug gevonden. Én dus ook deze fantastische wandeling niet kunnen maken!

Geen zin om verder te rijden

Terug bij de auto besluiten we op de parkeerplek te blijven overnachten.

1. Klaas Petter:
    20 januari 2022
    Frank heeft nog een heleboel andere voordelen! ;)
  2. Marja:
    Eens!! 🥰
  3. Froukje Peschke:
    Prachtige natuur!
    Wat zal jullie conditie vooruitgaan!
    Best wel spannend als je geen bereik hebt!
  4. Marja:
    20 januari 2022
    Ja, dat was het ook! Vooral omdat herbouwt zo stil is in deze periode 🤔
  5. Lisa:
    21 januari 2022
    Mooie foto's hoor!!! Prachtige natuur! En het ziet er lekker zonnig uit
  6. Marja:
    23 januari 2022
    Klopt, de temperatuur is heerlijk! Met een middagtemperatuur van 13 a 14 graden en bijna elke dag volop zon moet de jas regelmatig uit 😉