Binnenkort zijn we weer thuis!

25 februari 2022 - Torquemada, Spanje

Portugese identiteit gekregen

Als we bericht krijgen dat onze kaartjes niet geleverd kunnen worden schrikken we eerst, maar krijgen we gelukkig ook een oplossing aangeboden. Het is een voorstel voor een andere zitplaats, vlak bij de middenlijn. Het is een betere plek dan we hebben besteld! We accepteren de upgrade én krijgen ook nog 28 euro retour! Marja heet nu Jose Carlos en Frank is Fernando Sousa 😜

Als haringen in een ton

In een volle bus naar de wedstrijd is een vreemde gewaarwording. Sinds Corona zijn we niet gewend meer om zo dicht bij vreemde mensen te staan. De hele vakantie doen we voorzichtig, maar nu staan we als haringen in een ton tegen elkaar geperst! Een uitgelezen kans om Corona op te lopen zou je denken, maar we hebben wél allemaal een mondkapje op! 😜 Ook in het stadion zijn verder helemaal geen COVID-regels! Gek hoor……!

Toffe Benfica-aanhanger

Het is onduidelijk welke halte we moeten uitstappen, maar gelukkig zit er ook een Benfica-aanhanger in de bus. Een behulpzame, sympathieke vent, die overigens denkt dat Benfica met 0-5 gaat verliezen. Hij helpt ons ‘waar’ uitstappen (natuurlijk samen met hem!) en hij begeleidt ons naar de juiste (Ajax-supporters) ingang. Die ingang blijkt echter dus de verkeerde, want wij waren natuurlijk de Portugese supporters: Jose en Fernando.

Oei, wat nu?

We mogen die gate niet meer uit van de security, maar gelukkig kunnen we wél gewoon doorlopen (rond het stadion), naar onze juiste ingang. Het is daarna nog even spannend of het scannen van de kaartjes goed gaat, maar gelukkig klopt alles. Nou ja, bijna dan 😉 We worden verder niet gecontroleerd en het genieten kan beginnen!

De voetbalwedstrijd bijwonen is een feestje!

Voor de wedstrijd wordt een adelaar (het symbool van de club) ingevlogen. Ook de sfeer in het stadion is geweldig; ‘de 12e man’ heeft ongetwijfeld Benfica geïnspireerd om er nog een gelijkspel uit te persen! Ajax is niet top (regelmatig slordig), maar het is een leuke wedstrijd om te zien. Alle vertrouwen gaat uit naar de komende thuiswedstrijd, als Ajax ‘zijn 12e man‘ bij zich heeft! 😇

Het Ooievaarsdorp!

Ajax is, ondanks het gelijkspel, een leuke, spontane en verrassende afsluiter van een bijzondere reis. Op dit moment zijn we op weg naar huis en rijden (tegen onze gewoonte in) zo veel mogelijk de snelste route, dus ook tolwegen. Op onze camperplaats onderweg (gisteren, in Spanje) staat onze auto vlak onder (nog net geen poepgevaar) een ooievaarsnest. Het is erg leuk om de ooievaars af-, en aan te zien vliegen. Elders in het dorp zijn ook veel nesten; we zien hier meer ooievaars dan bewoners! 😉

We verwachten zondag, maar anders uiterlijk maandag, weer thuis te zijn! De plicht roept….., dus nu is het echt uit met de pret! Tot snel; we proberen de ☀️ mee te nemen! 😘

1. Gerard:
    26 februari 2022
    Mooie afsluiting van een indrukwekkende reis. Doe voorzichtig en een goede reis nog.
  2. Marja:
    3 maart 2022
    Dank je. Hebben we gedaan en van het weekend weer heelhuids thuis gekomen 😉