Arikok en waterpret

3 april 2017 - Oranjestad, Aruba

De rest van deze maand aantal dagdiensten, maar vooral avonddiensten gedraaid. Wisselend van drukte, maar de aanloop van nieuwe patiënten stokt nooit. Nog geprobeerd een dagje mee te gaan met de ambulancedienst. Echter om verzekerings-technische redenen begonnen ze er niet aan. Jammer.                                                   Maar tijdens de vrije ochtenden genoeg tijd om andere activiteiten te doen. Van een collega was de partner over gekomen, die ook gek was van het Geocachen. Gezamenlijk op pad gegaan, manlief moest werken ;-) Zij was al eerder een jaar op Aruba geweest, maar kwam door het Geocachen toch op plaatsen waar ze toen nooit was geweest. Verder stonden er nog wat wateractiviteitenop het programma. Met paar collega's op opblaasband achter de speedboot gestuiterd over het water, parasailing achter diezelfde speedboot. Later nog een keer een jetski gehuurd. Voorzichtig begonnen maar na 10 minuten vol gas. Gaaf hoor!  Uiteindelijk nog mee geweest met de Mahi-Mahi, vissen op open zee. Viel een beetje tegen. De hengels staan opgetuigd klaar in de railing, lijn wordt met elastiek aan zij-arm vastgezet. Breekt het elastiek, heb je beet. Dan krijg je de hengel in de hand en mag je hem binnenhalen. Lange tijd leek het erop, dat ik te vissen was geweest en geen hengel in mijn hand had gehad. Uiteindelijk kwam dit goed, maar echt actief vissen is het niet en dat is toch leuker. Verder zie je bij de bekende spots op het eiland alle toeristen langs komen in gezellige bussen of op soort buggy's. Prima geschikt om over rotsachtig terrein te gaan. Zelf had ik een Jeep gehuurd, wat goedkoper en stoerder was. Mijn huurauto leverde ik die dag in en moest wat bijbetalen. Kreeg de volgende dag weer nieuwe auto mee, uitgezogen en gepoetst. Met de Jeep langs de ruige Noordkust gereden en het Arikok natuurpark bezocht. Wegen kun je het niet noemen, maar de sporen door een deel van het park schudden je organen aardig door elkaar. Wel gaaf om te doen. Uiteindelijk bij de Natural Pool beland, een klein poeltje aan de ruige kust waar de golven vanuit zee af en toe met fors geweld in storten. Nu was het redelijk rustig en kon je snorkelen. Ook de donkey-sanctuary bezocht. De ezels van het eiland worden daar opgevangen.de mannetjes worden gecastreerd om inteelt tegen te gaan. Daar zien ze nu te veel problemen mee. Een collega verpleegkundige deed daar vrijwilligerswerk. Gezellig een bakkie koffie gedronken en paar leuke spulletjes meegenomen voor de kleinkinderen. Al met al een geweldige periode gehad op dit eiland, met een hele leuke werkervaring. Wie weet, komt het er nog eens van, hier of elders. Inmiddels weer thuis en eerste dienst in het WFG weer achter de rug

1. Ellen:
    6 april 2017
    Top ervaring dus frank. Je hebt erg leuk verslag gedaan