Nachtdienst, snorkelen en motorrijden

9 maart 2017 - Oranjestad, Aruba

Afgelopen weekend 3 nachtdiensten gedraaid. Beginnen om 22.30 en eindigen om 7.00 uur. De laatste 2 nachten nemen we een drukke avonddienst over. De kamers bezet en een volle gang en wachtkamer. We zijn met 3 verpleegkundigen en 1 arts. De één coördineert , de ander heeft de kamers onder beheer en nummer 3 doet de triage. Daar was mijn collega wel 2 uur mee bezig, om iedereen uit de wachtkamer te hebben getrieerd. Daarnaast brengt de ambulancedienst wel veel patiënten, waarvan je afvraagt of ze op de SEH thuis horen. De collega's hebben in ieder geval geen hoge pet op van Imsan, de ambulancedienst van Aruba. Laat staan over de tweede SEH-post in San Nicolas. Daar werken artsen uit o.a. Chili, die er andere medische ideeën op na houden. Wel prettig is, dat je als verpleegkundige, een patiënt die niet op de SEH thuis hoort, zelfstandig richting huis/huisarts mag sturen. Eventueel na kort overleg met de arts. Dat is in Hoorn "not done".  Na thuiskomst even bellen met het thuisfront, het is in Nederland tenslotte 5 uur later.

ZATERDAG avond heerlijk gegeten op een romantische locatie, The Pelican Nest, aan het strand op een pier in de zee. Lichtjes van de boten op zee, en de paviljoens op het strand geven een pittoresk beeld. En dan met 4 dames aan de tafel, het plaatje is compleet ;)

ZONDAG met 10 man weer gegeten bij The Pelican Nest. Het was de laatste avond op Aruba voor Geertje, toevallig mijn buurvrouw hier.De meest had ik al ontmoet. Het eten was weer prima. Bij het afrekenen is het wel komisch, dat er 4 manieren van betalen is. Of per pin of contant, of in dollars of Arubaanse Florijnen. 1 dollar = 1.75 florijnen. Als dan de serveerster florijnen laat pinnen, waar dollars bedoeld zijn, begrijp je, dat het afrekenen wat tijd in beslag neemt.
MAANDAG na het slapen, in de middag Oranjestad bezocht. Het toeristische deel beperkt zich rond de haven. Daar liggen 4 cruiseschepen aan de kade. De boten voor het toeristisch zeevissen liggen aan de kade en leggen net de vangst op de kade. Dat is wel even anders na een dagje vissen op de Noordzee. Kosten voor een ochtend zeevissen bedraagt 440 dollar per boot. Eerst kijken of ik anderen ook voor kan interesseren. Daarna natuurlijk even voor het I LOVE ARUBA bord geposeerd.
DINSDAG de motorverhuur opgezocht, was lastig te vinden. De eigenaar herkent dat ik uit NH kom, hijzelf komt uit Egmond en heeft motorzaak in Noord-Scharwoude gehad. Hij plaatst geen bord aan de weg, anders krijgt hij het nog drukker. Hij woont hier al 20 jaar, blijkbaar goed de Arubaanse flow overgenomen ;) Daarna door naar Baby-beach. Daar geweldig gesnorkeld, heel veel vis gezien, divers van grote en kleuren. Uiteindelijk plots oog in oog met een forse rood/ bruine murene met open bek. Ik dacht meteen OEPS, RESPECT, en nam afstand. Daarna van afstand nog even bekeken.
WOENSDAG uiteindelijk een lang gekoesterde wens vervuld, rijden op een chopper. In dit geval zelfs op een Harley Davidson Heritage Softail. Mooi rood, veel chroom en leren tassen. Alberto was onze native begeleider en er reden 3 Amerikaanse stellen mee, John, Bill en Wayne met hun vrouwen achterop. Het was even wennen, andere houding op motor, maar snel onder de knie. Geweldig rijden over rustige wegen met stops bij diverse highlights. 4,5 uur later weer retour en een geweldige ervaring rijker. Snel naar appartement, spullen pakken, want er moet vanmiddag nog wel gewerkt worden ;) Na een drukke dienst, na een geel rakkertje, tevreden mijn bed in gegleden.

1. Ellen:
    11 maart 2017
    Je maakt weer heel wat mee! Leuk beschreven. Geniet ervan
  2. Marja:
    11 maart 2017
    Dat lukt prima Ellen. Het is hier prima om te verblijven
  3. Oma Groot:
    13 maart 2017
    Hallo Frank, nou je beleefd weer heel wat,mooi hoor.Mooi verteld. Groetjes oma.