Ontdek Aruba en 1e dienst

4 maart 2017 - Oranjestad, Aruba

Aruba is een eiland waar veel bedrijvigheid heerst, maar zoek je de natuur op is het een stuk rustiger. Het beperkt zich tot een aantal hoofdwegen, die op drukke momenten vooral oponthoud geven door de rotondes. Aangezien kruisend verkeer voorrang heeft, moet je je moment afwachten. Het is even wennen, rechts heeft geen voorrang, maar de doorstroming gaat vlot. Wel leuk dat je er weer heel ander type voertuigen tegenkomt. Groot, breed, soms wat buitenissig. Vooral de grote MACK vrachtwagens vind ik mooi om te zien. In het donker moet je ook oppassen op overstekende "wilde " honden. Deze schijnen ook niet altijd even vriendelijk te zijn. Gister plekje gezocht bij het strand, auto onder de bomen parkeren en je loopt zo het strand op. Even gesnorkeld, maar niets gezien. Branding toch te onrustig. Maar terwijl ik in het water dobber met uitzicht op het strand en palmbomen, moet ik mezelf wel even in mijn arm knijpen. Zomaar op dit tropisch paradijs, wat een genot. Op de terugweg nog paar bijzonder hotels gespot. Vandaag naar de Hooiberg geweest (Haystack). Een opvallende puist op het eiland, welke je kan bestijgen middels 530 traptreden. onderweg kruisen de geiten je pad. De top heeft geen charme, maar het uitzicht is alle kanten op erg mooi.

Inmiddels 2 avonddiensten gedraaid. De 1e was rustig, wat uitzonderlijk is op deze afdeling. 2e was druk. Er zijn 7 behandelkamers en een triagekamer. Verder een joekel van een wachtkamer, waar het WFG in Hoorn jaloers op kan zijn. Parallel aan de SEH de achterkant, welke ook wordt gebruikt voor patiënten die op uitslagen wachten of aan het infuus zitten.. Er is genoeg bewaking bij de voordeur, dus mensen rennen niet zomaar de afdeling op. Midden op de avond blijkt er een leiding gesprongen te zijn op het laboratorium, dus die gang stond blank met water en vieze bagger. Dus bloeduitslagen, dat ging lang duren.

Maar de collega's zijn aardig, vele met een nederlandse achtergrond. Verder zijn de werkwijze en nodige materialen en apparatuur gelijk als ik die ken in Nederland. Logisch ook, want de afdeling wordt ondersteund via het VUMC (A'dam) en ook de leerlingen wordenvolgens dat model opgeleid. Hun werkstukken worden ook in het VUMC beoordeeld. Voor mij is vooral de uitdaging in de logistiek en waar ligt wat ;)     In het weekend nachtdienst, kijken of het slapen hier ook goed lukt ;)

1. Sylvia:
    5 maart 2017
    Heel gaaf om te lezen! Het schijnt idd dat de hooijberg een erg mooi uitzicht heeft eenmaal boven.
    Mooi plaatje ook van jou op het palmstrand!
  2. Jeanet:
    6 maart 2017
    Hoi Marja en Frank,
    Mooi avontuur!!!! Geniet ervan en tot in April... zal af en toe op je blog kijken. Groetjes Jeanet.
  3. Marijke Kooistra:
    6 maart 2017
    He Frank!
    Wat superleuk om te lezen
    Ik zit er ook over na te denken om mischien naar Aruba te gaan...Dus ik vind het leuk om je ervaringen te lezen! !
    Geniet van je mooie tijd daar! Groetjes Marijke.
  4. Marja:
    8 maart 2017
    Marijke, zou het zeker overwegen. Het werken op de SEH is leuk en ja, tropisch eiland, wat wil je nog meer