De Zeerover

18 maart 2017 - Oranjestad, Aruba

Inmiddels mijn 2e reeks nachtdienst gehad. Ook dit waren drukke diensten met diverse ongevallen, zieke mensen, maar verder overwegend kleine ongemakken bij de mensen, waarvoor ze soms 5 uur wachten voor over hebben. Maar over het algemeen zijn de mensen geduldig. Zijn zien ook de regelmatige komst van de ambulance. Deze parkeert voor dezelfde ingang en dan langs de wachtkamer en achtergang worden de patiënten op de SEH binnen gereden.

In de vrije momenten besteed ik regelmatig aan het zoeken van geocaches (Voor degene die niet weet wat dat is, kijk op http://www.geocaching.com) je komt zo op leuke locaties op het eiland. Een leuke cache was degene waarbij een webcam screenshot moest worden gemaakt. Ik na het werk naar de betreffende spot en Marja thuis achter de laptop. Toen ik eenmaal in beeld was, kon zij een screenshot maken. Deze weer naar mij gemaild, zodat ik deze geocache kon loggen op de website. Leuk toch!Als het me dan te warm wordt, zoek ik de zee op. Snorkel en stoeltje mee. 2e snorkellocatie was bij Mangel Halto, een leuk strandje met mangrovebomen. Ik was net het water uit, komt er kort daarna een duiker uit het water. Met een harpoen in de ene hand en in de andere hand een lijn met diverse vissen die daaraan bungelden. Het was duidelijk een goede vangst, die waarschijnlijk rechtstreeks naar een restaurant gaat. Vele resto's adverteren met het feit, dat de vis die dag gevangen is. Onder andere de Zeerover is zo een tent. Door de gids op de motor al aangeprezen en aangewezen waar deze was. Nadat de zon onder was gegaan naar de Zeerover. Leuke locatie aan zee, echter keuken gesloten op maandag. Wel speelde er een bandje, waarvan de zangeres nog wel moet werken aan de hogere tonen. Een van de bandleden gaat zo af en toe de zee op, om te vissen. Gevraagd of ik een keer mee zou kunnen. Dat was goed, nu nog wachten op een telefoontje. Verwacht niet dat deze gaat komen. Daags erna wederom in de buurt, nu stond er een lange rij waar je moest bestellen en cash betalen. De portemonnee was leeg, dus toch maar thuis mijn potje gekookt. Inmiddels hoorde ik dat er een ander groepje de volgende dag naar de Zeerover wilde gaan. Dat was de 4e keer, dat ik nabij of in het restaurant was. We waren met zijn zessen, maar bestellen voor vier was meer dan genoeg. Daar ook een mooie zonsondergang , tafel aan het water, erg gezellig. Daarna nog bezoek aan het casino in Oranjestad. Deze is 24 uur per dag open. Veel speelkasten en veel herrie (Super Mario-achting) die de speelkasten maken. Aan de speeltafels, blackjack en poker een stuk minder lawaai. Uiteraard ingezette geld uiteindelijk kwijt, maar was wel leuk.
Inmiddels heb ik heel wat diertjes gezien op Aruba, salamanders, leguaan, heel gekleurde vogels en hele kleine kolibries. Bijzonder zijn ook de wespen, die druk bezig zijn een soort nest te bouwen. Echter laten ze zich niet allemaal zo makkelijk forgraferen
Zaterdag 18 maart is het een feestdag op Aruba, Dia di Himno y Bandera (dag van het volkslied en de vlag) Deze herinnert aan het verkrijgen van de onafhankelijkheid van Nederland. In de ochtend naar Oranjestad, verwachte dat het daar ging gebeuren, kom ik wel de stad in? Tot mijn verbazing was er weinig verkeer en weinig reuring. Op een enkel pleintje kon je wat te eten halen en stond er een springkussen. Wel waren er al bij monumenten bloemen gelegd. Toen samen met collega's naar het strand geweest en eten bij Indo (Surinaams) gehaald. Zondag weer werken.

1. Liesbeth:
    19 maart 2017
    Zo te zien en te lezen hou je gelukkig ook tijd over voor leuke dingen! Veel plezier nog!
  2. Marja:
    20 maart 2017
    Dank je wel. Aruba is wat dat betreft de moeite waard ;-)
  3. Klaas Petter:
    22 maart 2017
    Wat een bijzondere combinatie van instrumenten, nieuwsgierig hoe het klinkt!
  4. Kim:
    24 maart 2017
    Leuk Frank om je verhalen te lezen. Veel herkenning en kan de plaatjes zo voor me halen. Ook bij mijn ouder langs geweest hoorde ik. Helaas waren ze er niet. Misschien heb je morgen of zondag meer kans. Ze gaan vaak zwemmen in Noord. Bij het politie bureau tegen over de vlindertuin kun je je auto parkeren en daar heerlijk zwemmen met heel mooi uitzicht! Ze zitten vaak bij zo'n hutje lekker in de schaduw met de familie.
    Wens je nog heel veel plezier daar op het mooie Aruba!! En als je m'n ouders nog spreekt, doe ze de groeten
    Groetjes Kim
  5. Marja:
    26 maart 2017
    Dank voor je reactie Kim. Je ouders spreken, gaat niet meer lukken deze week. Het is een mooi verblijf op Aruba en het werk in het ziekenhuis bevalt goed. Een heel leuke ervaring al met al :-)