Albums

Albums 1 - 20 van 34

1. vers broodje bakken onderweg

Onze 'broodbakmachine'

Deze Omniapan is eigenlijk een ouderwetse pan die vroeger, toen menig huishouden nog geen oven had, werd gebruikt om te bakken! Wij hebben er erg veel plezier aan gehad bij het afbakken van ovenbroodjes (gewoon op het vuur), maar je kunt er ook een cake,…

2 foto’s

2. IMG_8943

Kathedraal boven op oude moskee

Deze foto's geven alvast een indruk van Mezquita in Córdoba.

3 foto’s

3. IMG_8683

Knuffelende Flamingo's

Is dit Flamingo-liefde?

4 foto’s

4. blauwe ekster

Veel vogels zelf gespot!

In de omgeving van El Rocio hoeven we niet veel moeite te doen om veel verschillende vogels te spotten. Voor een vogelliefhebber is het hier een echt eldorado! Lang niet alle vogels hebben we gefotografeerd, maar in dit album een kleine selectie. Marcel,…

22 foto’s

5. De duinen bij Matalascanas met slecht weer op komst!

El Rocio, alles zand!

El Rocio ligt direct aan het natuurgebied Dunana. Het moeras naast dit dorp is al een belangrijk vogelspotgebied, waardoor we niet ver van de camping al konden genieten van de natuur. Het plaatsje zelf is ok héél bijzonder want het heeft namelijk geen…

25 foto’s

6. IMG_8566

Op Lynx-safari

Safari met gids in Donana. Héél veel dieren gezien, maar in dit album een kleine selectie. Verder volgen er straks nog meer foto's van dieren, die wij buiten de safari om, zijn tegengekomen.

23 foto’s

7. panoramafoto van de Kathedraal

Muy Grande

Héél groot, en imposant, maar ook erg mooi van binnen!!! Dat is de Kathedraal van Sevilla!

7 foto’s

8. IMG_8203

Bruisend Sevilla

Sevilla is een hele leuke stad, waar veel is te zien en te doen (terras, uitgaan, etc). Misschien voor de toerist, wel de compleetste stad van Spanje?

29 foto’s

9. Hoog op de berg zien we 'ons' stuwmeer en de camperplek

Ontmoeting met de Vale Gier

We zagen regelmatig grote groepen roofvogels cirkelen boven de hoge berg voor ons. Volgens onze buurman kon je daar een mooie wandeling maken. Dat klopte inderdaad. Behalve mooie uitzichten op onze kampeerplek en de omgeving, kwamen we boven op de berg…

12 foto’s

10. De ingang van het terrein van onze P

El Chorro, omgeving

Vlak bij de Caminito del Rey, een mooi kampeerplekje aan het stuwmeer en een mooie (wandel)omgeving.

12 foto’s

11. De Caminito del Rey

Caminito del Rey, vroeger een hele gevaarlijke bergwandeling

Het pad werd begin 20e eeuw gemaakt voor de arbeiders van de aanleg van de plaatselijke centrales. In 1921 liep de koning over het pad bij de inwijding van de nieuwe stuwdam en daarna werd het de Caminito del Rey (Het Koningspad) genoemd. Behalve door…

19 foto’s

12. Dwars door de kiezels en stenen

Brug weg!

Rijden we nietsvermoedend, op zoek naar een kampeerplek, is er gewoon een brug verdwenen! De resten liggen nog in de berm en de weg is omgeleid. We hebben weinig keuze: Of terug, of dwars door het riviertje rijden! Zie video.

9 foto’s

13. IMG_7006

Ronda, afdalen in de kloof en een bijzondere cach

Ronda is een bijzonder mooi stadje, dat wordt gescheiden door een ca 100 meter diepe kloof. In de kloof kan je afdalen en Frank heeft ontdekt dat er ook een 'schat' is verstopt op een moeilijk bereikbare plek! Tevens hebben we in de omgeving…

47 foto’s

14. hoe heet deze plant-IMG_5350

bijzondere bloem

Omdat we wel graag willen weten welke bloem het is die tot nu toe niemand nog heeft kunnen vinden, zetten we ook de andere foto's die we ervan hadden gemaakt op ons reisblog. Misschien dat die meer duidelijkheid geven? Hij was misschien 6 cm hoog…

9 foto’s

15. IMG_6470

Costa del Sol

Zon, warm voorjaarsweer en mooie stranden! We hebben hier tevens leuke overnachtingsplekjes gevonden direct aan zee.

20 foto’s

16. IMG_6378

Granada, bezoek Alhambra

Een gigantisch groot complex (dit staat ook op de UNESCO-lijst) en bestaat uit 4 delen: Het verdedigingsbolwerk Alcazaba, het paleis van de Nasriden (Palacios Nazaries), het paleis van Karel V en het wat hoger gelegen zomerpaleis met mooie tuinen (Generalife).…

15 foto’s

17. de stadscamping

Granada, de oude stad

De Moorse wijk Albaicin (staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO) ligt tegen een steile heuvel en is een waar straatjes-doolhof! Het is een héle gezellige wijk met steegjes, trappetjes, smalle steile straatjes en leuke grotwoningen (casas-cuevas).…

19 foto’s

18. Hoogste dorp Trevelez op 1700 m

Wintersport in Spanje

Een mooie tocht door de Sierra Nevada en met de voeten in de sneeuw!

11 foto’s

19. IMG_5853
  20. De P-plaats voor het park

Once Upon a Time ...

In themapark Oasys in Tabernas beland je midden in het wilde-westen. Hier zijn niet alleen veel bioscoopfilms opgenomen, maar tref je ook een dieren- en een cactustuin aan. Op het moment dat wij het park bezochten was er ook weer een filmopname aan de…