Winterreis met de camper naar portugal

2 januari 2022 - Enkhuizen, Nederland

Het 8e kleinkind op komst!

Elk moment kunnen we opnieuw Opa en Oma worden! We wachten met spanning op de geboorte van de kleine Uk, van Suzanne & Erik-Jan.

Als alles goed gaat met Suzanne, de kleine Uk, én natuurlijk ook Erik, gaan we met onze camper op reis naar Portugal. Net als in 2016-2017 (toen naar Spanje), hebben we hiervoor ca 2 maanden vrij genomen (Frank had weer veel overuren).

Het reisplan

We hebben natuurlijk nagedacht over welke steden en locaties bezienswaardig zijn, maar op dit moment hebben we geen vaste route. Volgens huidig plan ziet de route er ongeveer als volgt uit: Onderweg bezoeken we Le Mont-Saint-Michel in Frankrijk, en vandaar rustig afzakken naar Spanje. In Noord-Spanje staat Burgos op de planning, en daarna door naar Santiago de Compostela. We vervolgen de westkust van Noord-Spanje (langs de Dodenkust) en zakken zo af naar Portugal. In de planning staan diverse nationale parken, maar ook (opnieuw) een bezoek aan Porto en Lissabon. De bedoeling is om na verloop van tijd in de Algarve aan te komen, of (als het weer elders slecht is) sneller.

Zoals je ziet op de plan-kaart (zie bij foto’s) hebben we veel leuke locaties geselecteerd, maar tijdens de reis beslissen we pas waar we werkelijk naar toe gaan! Uiteindelijk zijn ook nog de Corona-ontwikkelingen van belang. We zullen ook nog moeten afwachten of we het grondgebied van Portugal wel kunnen en mogen betreden! ;)

Als je op de hoogte wilt blijven van onze reis, meld je dan aan op ons reisblog!

1. Lisa:
    7 januari 2022
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van de kleine Fem🥰 en heel veel plezier de komende maanden!
  2. Hannie:
    7 januari 2022
    Een hele fijne vakantie
  3. Nicoline Groot:
    8 januari 2022
    Veel plezier. Doe voorzichtig
  4. Gerard:
    9 januari 2022
    Veel plezier! Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto’s!! Geniet ervan, Groetjes 😘
  5. Afra:
    11 januari 2022
    Goeie reis, veel plezier
  6. Oma Groot:
    25 januari 2022
    Mooie foto's en een goede reis
  7. Marja:
    25 januari 2022