Langs de kust van Zuid-Oost Spanje

11 januari 2017 - San José, Spanje

Navigeren en in Spanje

Dinsdag 10/1: Weer op pad, verder richting het zuiden, over een leuke route langs de kust via de N332. Aangezien de navigatie ons telkens de andere kant op stuurt (naar snelwegen), navigeren we op de ouderwetse manier, gewoon met de kaart. Dat valt soms nog niet mee, want onze kaart is daar ook weer niet gedetailleerd genoeg voor en de N332 staat niet altijd goed op de borden aangegeven. Gelukkig hebben we geen haast! In dat geval helpt de GPS ons toch wel weer om hem op te zoeken

De route wordt steeds mooier

In het begin nog veel industrie, maar verder naar het zuiden wordt de kust steeds mooier! Door de smalle weggetjes en de gezellige pauzes die we houden, komen we minder ver dan gepland. Uiteindelijk beland in Aguilas, aan de kust op een camperplaats naast een tankstation. Met alle voorzieningen voor maar 7 euro!!!

Ons eerste ontbijt in de buitenlucht

De volgende ochtend merken we echt dat we in het zonnige zuiden zijn aangekomen! Voor het eerst deze vakantie buiten het ontbijt genuttigd in het zonnetje! Alle andere dagen van onze reis waren de nachten koud en dus ook 's ochtends in de auto behoorlijk koud. Deze ochtend dus ook voor 't eerst geen verwarming in de auto aangezet. Dat deden we altijd 15 min voordat we naar beneden gingen, omdat we anders ons bed niet uit willen komen
Ja, onze auto is best luxe: Verwarming met afstandsbediening vanuit ons bed!

Fotoshoot op een mooi strand onderweg

Bij het tankstation naast de camperplaats de gasfles laten vullen met LPG omdat we niet konden inwisselen. Dus geen butagas, we zullen zien. In ieder geval een stuk goedkoper!
Na de boodschappen, lekker koffie op het mooie strand. Het water nodigde uit voor pootje baaien, maar de golven waren zo onvoorspelbaar dat het tevens een 'nat pak' opleverde! Een voorbijganger maakte er een  kleine fotoshoot van, wat leuke plaatjes opleverde. We hebben er een paar uitgekozen en in het album geplaatst!

Frans, is dit een vleesetende plant?

Na de koffie verder zuidwaarts, waar de kust steeds mooier en ruiger wordt! We stoppen af en toe voor een plaspauze, of een versnapering, maar natuurlijk ook om wat foto's te nemen! Frank vindt een hele aparte klimmende plant, met kokervormige bloemen. Wie weet hoe deze plant heet? Frans Tetteroo (heeft veel verstand van planten) misschien bekend?

Plastic kassen

Na een zeer fraaie tocht arriveren we uiteindelijk op een camperplaats (met alle voorzieningen!) nabij San José. De camperplaats ligt in een droge omgeving (Cabo de Gata), tussen de plastic kassen waar tomaten in worden gekweekt. Niet direct een mooie omgeving lijkt het, maar volgens de boekjes moet het hier héél bijzonder zijn. We gaan het ontdekken!