Ontmoeting met de Vale Gier

1 februari 2017 - El Chorro, Spanje

De Vale Gier

Na de koffie (het kost moeite om dit leuke plekje te verlaten), rijden we naar de top van de berg tegenover ons. Omdat we die een paar dagen geleden te voet niet hadden bereikt, gaan we er nu met de auto nog even langs om onze nieuwsgierigheid te bevredigen. Op de top van de berg aangekomen zien we een enorm waterbassin liggen, vlak bij de pijp die we vanaf onze camperplaats konden zien. Dit is waarschijnlijk het beginpunt van de opwekking van de elektriciteit. Ook zweven er weer héél veel roofvogels bij de bergtop. Omdat we er zelf bovenop staan, nu vlak bij ons! Zo dicht bij, dat Marja ze goed voor de lens kan krijgen en een paar leuke foto's van de Vale Gier heeft kunnen schieten!

Mirador (mooi uitzicht)

Vanaf een mirador boven op de berg hebben we een fraai uitzicht over El Chorro, het stuwmeer en onze kampeerplaats (zie pijltjes op de foto). We zien dat de door ons verlaten plek al weer is opgevuld! Goede keus ☺

Na dit spectaculaire uitstapje (toch bijzonder om de Vale Gier in 't wild zo dichtbij te zien) zijn we naar een camping vlak onder Sevilla gereden om weer even lekker te kunnen douchen en tevens alle apparatuur op te laden!