Verrassingen

4 januari 2017 - El Saler, Spanje

Het wordt steeds warmer!

Op 4/1 rijden we verder naar het zuiden via de tolweg. We hebben heel weinig tolwegen gereden, maar nu voor die route gekozen omdat de weg was afgesloten. Tot onze verbazing (1) stijgt de temperatuur onderweg boven de 20 graden en heb ik (Marja) zelfs even 21 graden gezien!
Vlakbij Valencia rijden we een waterrijk gebied in. Het blijkt een natuurpark te zijn, de L' Albufera. Huh..., zoveel water! Dit is toch het zonnige, droge zuiden? En.... zijn dat rijstvelden die wij zien? Verbaasd (2): Ja, het zijn rijstvelden! En ik (Marja) maar denken dat die in Azië liggen, maar zeker niet in Spanje!

Slechte camping!
We hebben een camping op het oog, vlak voorbij Valencia. De camping is snel gevonden, dachten we, maar het bleek de verkeerde camping te zijn! Deze had echter dezelfde naam (raar dat het kan, terwijl ze direct naast elkaar liggen), alleen dan met het woordje 'Parc' er voor! De juiste camping lag om de hoek van de rotonde, maar zag er niet heel veel beter uit, dus toch maar hier gebleven. Helaas, slechte keuze! De camping was niet alleen oud en rommelig, met kleine donkere plaatsen, maar de boilers waren ook regelmatig leeg en dan had je een koude douche! Tot onze verbazing (3) kost deze camping evengoed nog 20 euro. Voor dit bedrag hebben we veel luxere campings gevonden in dit jaargetijde!