Voorspelling nachtvorst, 5 graden onder 0!

13 januari 2022 - Chiché, Frankrijk

Spontaan op bezoek bij Froukje

Froukje is een ex-collega van Frank en zij heeft samen met Walter een huis in het Franse Nantilly. Onze route naar het zuiden loopt er vlak langs, waarna we spontaan besloten hun een bezoek te brengen. We werden héél leuk ontvangen en hebben er gezellig en lekker gegeten!

Met hun hulp ook naar een bekend garagebedrijf (met handige jongens) gereden. Die vonden onze kapotte keukenpomp een uitdaging…….!

De ijspegels hangen aan het dak

We hebben op de ruime oprit overnacht, maar het was een behoorlijk koude nacht; de ijspegels hangen ‘s ochtends aan het dak! Gelukkig hebben we nieuwe (warmere) slaapzakken gekocht en het niet koud gehad.

Reparatie van de keukenpomp

De reparatie duurt een paar dagen, dus mogen we wat langer bij Froukje en Walter verblijven! Dat is geen straf, maar de weersvoorspelling voor de nacht is -5 graden C. Dus het ‘warme zuiden’ moet wat langer op ons wachten. Bang voor de vorst, voor de zekerheid maar even alle water uit de auto weg laten lopen. Uiteindelijk ook alle kwetsbare producten uit de auto gehaald en zelf binnenshuis in de logeerkamer overnacht. Wat een luxe! 😅

De pomp doet het weer!

Wachtend op de reparatie, maken we een leuke wandeling door de mooie landelijke omgeving. Als kleine tegenprestatie steken we, waar dat kan, de handen uit de mouwen. Het is heerlijk om in de tuin te werken bij dit zonnige, maar wel koud weer! En dan, aan het eind van de dag komt het mooie bericht: Onze waterpomp is gerepareerd! Joepie….!