Het kan nóg gekker!

15 januari 2022 - Amailloux, Frankrijk

We moeten de autoruiten krabben!

Het was donderdag opnieuw een koude nacht, maar geen last in de comfortabele logeerkamer van Froukje & Walter. Het is de hele ochtend ijskoud buiten en alle bomen zijn mooi berijpt ❄️ We kunnen weer op reis, maar moeten eerst de autoruiten ijsvrij maken!

De nieuwe waterpomp is een koopje!

We zijn de afgelopen dagen erg verwend (waaronder heerlijke maaltijden), dus trakteren wij nu op een uitgebreide lunch. Daarvoor rijden we gezamenlijk naar een wegrestaurant in Amailloux! Zeker géén knusse plek, maar wél heerlijk eten voor weinig! Een 4 gangen-menu kost maar 13,80 pp, inclusief wijn en water. Die wijn hebben wij maar laten staan, gezien de autorit voor de boeg!

Daarna naar Clessé om de garage te betalen. De prijs bedraagt 55 euro, een schijntje t.o.v. de kosten in Nederland (minimaal 85 euro), maar waarschijnlijk was het een vriendenprijsje! Wij nemen afscheid van Froukje en Walter en vervolgen onze route naar het zuiden.

Gratis overnachten op een Chateau

We overnachten, naast de druivenplantage, op Chateau Bertinerie in Cubnezais. Het is een gratis camperplaats (incl.stroom en water), maar alles is dicht, dus een flesje wijn kopen zit er niet in! 😏